واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

فیلمبرداری همدست سارق از جریان دزدی، برای دریافت سهم | ۷ متهم دستگیر شدند

  • کد خبر: ۲۱۶۲۱۹
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
فیلمبرداری همدست سارق از جریان دزدی، برای دریافت سهم | ۷ متهم دستگیر شدند
عضو یک باند بزرگ سرقت در مشهد با پای خود به کلانتری آمد.

به گزارش شهرآرانیوز مراجعه افراد به کلانتری‌ها برای ترخیص خودرو‌های توقیفی، یکی از پیش‌پا افتاده‌ترین موضوعاتی است که در کلانتری‌های سراسر مشهد رخ می‌دهد. حالا اینکه چند روز پیش، مردی لاغر و قد بلند به کلانتری معراج مراجعه کند و درخواست ترخیص خودرویش را بدهد، فقط هوشیاری عوامل این کلانتری بود که سبب شد به این فرد مظنون شوند و سابقه‌اش نشان داد که جزو متهمان سابقه‌دار مشهد است.

مأموران بدون فوت وقت، چند مال‌باخته سرقت‌های سریالی قطعات خودرو که توانسته بودند متهم را هنگام سرقت ببینند، فراخواندند. مرد لاغر قدبلند در حالی از سوی مأموران کلانتری به منظور طی مراحل اداری ترخیص خودرو منتظر بود که شاکیان سررسیدند و اتفاقا او را شناسایی کردند و این‌گونه یک سرنخ مهم، منجر به انهدام یک باند بزرگ سرقت در مشهد شد.

مأموران کلانتری معراج هفته گذشته با شناسایی یک متهم سابقه‌دار که پیش‌تر به اتهام سرقت قطعات داخلی خودرو‌ها نیز محاکمه شده بود، توانستند با حضور مال‌باختگان متهم را شناسایی کنند. مأموران زیر نظر سرگرد امیررضا فعال، سرپرست کلانتری معراج، با دستورات قضایی صادر شده از سوی اسماعیل رحمانی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۹‌مشهد، بازجویی‌های تخصصی از متهم را انجام دادند.

گاهی پای یک زن در میان است

متهم که از سوی مال‌باختگان شناسایی شده بود، نتوانست خود را مبرا از سرقت‌های سریالی اخیر نشان دهد و اعتراف کرد که این سرقت‌ها را با همکاری یک زن به نام «سمانه» انجام داده‌اند.

مأموران پس از این اعترافات، تحقیقات جامعی برای شناسایی زن را آغاز کردند. با اعترافات متهم، مخفیگاه این زن در خیابان نجف مشهد ردزنی شد. مأموران با شناسایی این محل با رعایت موازین شرعی وارد این مخفیگاه شدند و هم‌زمان با دستگیری «سمانه» از او سه تلفن همراه سرقتی به همراه دیگر لوازم دزدی کشف شد. هر چند متهم مدعی بود گوشی‌ها را خریده است، اما هیچ سندی که حرفش را تأیید کند، به همراه نداشت.

با انتقال متهم به کلانتری و شناسایی صاحبان گوشی‌ها که یکی از آن‌ها یک زن بود، با حضور در کلانتری اعلام کرد که در حاشیه بزرگراه پیامبراعظم (ص) در حال صحبت با گوشی تلفن همراهش بوده که راکب یک موتورسیکلت آن را از دستش قاپیده است. یکی از متهمان نیز زن را شناسایی کرد.

فیلم‌هایی که متهمان را لو داد

مأموران در راستای رسیدگی به پرونده برای کشف سرنخ‌های مهم‌تر، اقدام به بازبینی محتویات تلفن همراهی کردند که دست سمانه بود. مأموران با تعدادی فیلم روبه‌رو شدند که زن جوان هنگام سرقت‌ها از همدستانش گرفته بود. فیلم‌هایی که به خوبی صحنه تمام سرقت‌ها را نشان می‌داد.

بازجویی از متهمان نشان داد که آن‌ها به عنوان زن و شوهر برای سرقت می‌رفته‌اند تا کمتر جلب توجه کنند. مرد پس از شناسایی خودرو مال‌باختگان به‌سراغ آن‌ها می‌رفته است و زن نیز از مراحل سرقت به صورت پنهانی فیلم می‌گرفته تا بتواند با استفاده از این فیلم‌ها سهمش را از این سرقت‌ها بگیرد و سر او کلاه نگذارند.

لو رفتن مخفیگاه اصلی متهمان

این زن و مرد که مشتشان برای مأموران باز شده بود، در ادامه دیگر همدستانشان را لو دادند که با این اعترافات مخفیگاه متهمان در خیابان فولادی در بولوار توس شناسایی شد، مخفیگاهی دو طبقه که با چندین دوربین مداربسته از آن محافظت می‌شد.

به محض ورود افسران تجسس کلانتری معراج به کوچه‌ای که پاتوق شرارت‌ها در آن بود، مأموران موفق به کشف یک خودرو سرقتی پارک شده در حاشیه خیابان شدند. هم‌زمان یک خودرو سواری وارد این خیابان شد، اما با دیدن مأموران بلافاصله تغییر مسیر داد تا بگریزد. مأموران با دیدن خودرو بلافاصله به تعقیب آن پرداختند. راننده خودرو پس از تخریب چندین خودرو دیگر از سوی مأموران متوقف شد. راننده مقداری لوازم سرقتی با خود آورده بود که این لوازم توقیف شد.

تبهکارانی که از سرقت‌هایشان فیلم می‌گرفتندتصاویری از متهمان هنگام سرقت و پس از دستگیری - عکس: شهرآرا

دستگیری ۶ متهم دیگر

مأموران با هماهنگی‌های لازم بلافاصله وارد خانه شدند و درون حیاط آن مقدار زیادی لوازم سرقتی دیگر خودرو‌ها را کشف کردند. در این میان چند نفر می‌خواستند از محل بگریزند که پلیس آن‌ها را دستگیر کرد. با دستگیری شش متهم دیگر در این پرونده، مأموران توانستند در مجموع هفت مرد و دو زن را دستگیر کنند.

از این افراد قطعات درخور توجه زیادی به همراه پنج خودرو سرقتی کشف شد. بررسی‌های مأموران نشان داد که این مخفیگاه اصلی متهمان بوده و با انتقال خودرو‌های سرقتی به این پاتوق، قطعات مختلف خودرو‌ها را باز می‌کرده‌اند.

با دستور مقام قضایی تمام متهمان راهی زندان شدند و بررسی‌ها درباره این پرونده ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->